Magyar mesecsodák: Kockásfülű nyúl (1975) - Varázslatos mesefilmek - Classic

Nemrégen kérdezte meg tőlem egy ismerős, a TV-ben mi volt annak a mesének a címe, amelyikben a nyuszinak kockás füle volt? Válaszom, az volt, hogy minek áruljam el, ha te már egyszer kimondtad: Ez a kockásfülű nyúl. Annak idején anyukám szerette ezt a mesét nézni gyerekkorában, és hát sokszor láttam TV-ben is, az Esti mesékben. De talán kezdjük is egy rövid ismertetővel:

A kockásfülű nyúl 1975-1978 között a Pannónia Filmstúdióban készült, 26 részes magyar rajzfilmsorozat. A mesében képi és hangvilág van, ugyanis a történetet képekből fogjuk fel, mivel egyáltalán nincs benne párbeszéd. A hangok viszont állandó kísérői lesznek a  történetnek.
A kockásfülű nyúl egy különleges tulajdonságokkal felruházott hős, aki a nevét hosszú, kockás, és propellerként is használt füleiről kapta. A történet elején egy táskából kel, és a végén oda is tér vissza. A történetekben ő  egy örök konfliktusmegoldó nyuszi, aki a bonyodalmak megfejtéséhez felhasználja különleges képességét, de túlnyomórészt belső tulajdonságai segítik. A sorozatnak több szereplője is van: Kriszta, Menyus, Kistöfi, és Mozdony a rossz gyerek. A sorozatot a Magyar Televízióban vetítették. Érdekesség, hogy a sorozat annyira népszerű volt, hogy közel 90 országban is bemutatták. A kockásfülű nyulat ma már kereskedelmi célokra is használják, plüssfigurák és más egyéb dolgokat adnak ki.  2002-2003-ban, 2 DVD-n adták a 26 epizódot. Ma már viszont, elég sok helyen megtekinthető.

Ugyanúgy, ahogy a Vukot, ezt a sorozatot is ajánlom minden kisgyermeknek, és teszem hozzá, felnőttnek. Habár a Vuknál nem népszerűbb meséről beszélhetünk, ez is azok közé tartozott, mely igen híressé vált napjainkra. Nincsenek, sőt kevesen vannak a felnőttek között, aki ne emlékezne erre a mesére. Fantasztikus mese, én mondom...

 

KÖVETKEZŐ MESE A BLOGON

Süsü, a sárkány kalandjai (1976)

A bejegyzés trackback címe:

https://varazslatosmesefilmek.blog.hu/api/trackback/id/tr322290655

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Penya666 2010.09.17. 11:41:05

Most kell megtudnom 27 evesen hogy ez magyar volt... En aszittem kulfoldi. De azert mert mindig egy szovjet mese mellett lattam. Amikor meg rendes vetitogeppel jottek az oviba meseket nyomatni. Nem ma volt :)

Ernő88 · http://varazslatosmesefilmek.blog.hu 2010.09.17. 13:02:16

@Penya666: Na igen, ez magyar volt:) Mesecsoda... Nekem van egy vetítőgépem, jó régi még a szüleim vásárolták, csak diafilmjeim nincsenek már hozzá. Pedig próbáltam már szerezni. Habár ifjúsági regényeket láttam, hogy árulnak. Kéne szerezni egy párat, most már akármi jöhetne ;)

mayhem 2010.10.22. 20:49:17

Jéé.... ezt a mesét mindig még 4 éves koromba ovoda előtt kezdtem nézni és mindig azután mentem az oviba :) . Akkor nagyon szerettem mert felvidított.
süti beállítások módosítása