Világklasszikusok: Mulan (1998) - Varázslatos mesefilmek - Classic

Világklasszikusok: Mulan (1998)

 2010.09.21. 12:00

Következő szép mesénk az előző évezred végéből jelentkezik, egészen pontosan 1998-ból. Ez a mese a Mulan. A mese fiatalsága itt most nem lényeg. Hiszen nem az a jó mese, ami  a régiek közé tartozik. Kérem szépen az a jó mese, amelyik történetével, szépségével megfogja a nézőt. Engem a Mulan világa magával ragadott.

A mese a Walt Disney Pictures egész estés rajzfilmje. Egy ősi kínai történetet, Mulan legendáját meséli el nekünk. Tony Bancroft és Barry Cook rendezte. A magyar bemutató 1998. november 26.-án volt.

A legenda hősnője, Mulan, amikor az országot a hunot támadják meg, az idős és ráadásul beteg édesapja helyett vonul a hadseregbe. És lány létére a csatában ő az, aki csodálatos bátorságával futamítja meg az ellenséget. A harc során amikor megsebesül, mindenki számára kiderül, hogy ez a hős katona egy lány. A történetben szerepel egyébként egy kis sárkány is, Musu, aki ahelyett hogy segítene, inkább csak kalamajkát okoz. De bevallhatom, nekem a kis sárkány igazán szimpatikussá vált :)
A mesét története alapján, sokan japán  animációs filmnek gondolják, de nem, ez a mese amerikai. A mai 20-on évesek ezen a mesén nőttek fel. Én pl. 22 éves létemre láttam ezt a mesét vagy 13-14 évesen., tehát kb. 10 éve. Apa hozta ki nekünk a Videotékából. De nem bántam meg. Sőt, azt hiszem talán együtt néztük meg tesómmal. Ő sokkal kisebb volt, de neki is nagyon tetszett.
Azt mondom a Mulan egy igazi családi mese. Szülök, gyerekek vagy akár nagyszülők körbeülnek, és igazi szórakozást nyújt mindenkinek. Könnyen kiderül, hogy ki a  a jó, és ki a gonosz a történetben. Többször nézhető mesefilmek közé tartozik a Mulan. És aki nagyon szereti a mesét, annak jó hírrel szolgálhatok, hiszen 2004-ben, elkészült a 2. rész. Arról véleményt még nem tudok alkotni, ahhoz előbb látnom kell :P

Ajánlom mindenkinek ezt a fantasztikus mesét!

KÖVETKEZŐ MESE A BLOGON

Macskafogó (1986) 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://varazslatosmesefilmek.blog.hu/api/trackback/id/tr322299434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ernő88 · http://varazslatosmesefilmek.blog.hu 2010.09.21. 22:25:31

Egyébként ha sikerülne megnéznem a Mulan 2-őt, és igazolódna az, hogy szép és jó mese, akkor az is érdemelni fog egy posztot!

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.04.20. 14:02:48

Én megnéztem a lányommal. Nekem nagy csalódás volt. Az első részt szerettem, de a második csak bőrnyúzás... Sajnos.

Ernő88 · http://varazslatosmesefilmek.blog.hu 2011.04.20. 22:37:48

@TrueY: Az első rész nagyon aranyos volt :) Sajnos a 2. részt még mindig nem láttam!
süti beállítások módosítása