Magyar mesecsodák: Lúdas Matyi (1979) - Varázslatos mesefilmek - Classic

Következő mesénk a 70'-es évek végéből érkezik, és ő nem más mint Lúdas Matyi, a szegény, furfangos libapásztor. A történetben egy kellemetlen alak Döbrögi is szerepel, aki miután megverte Matyit, ő 3-szor adja vissza ezt a kendnek. Szerintem mindenki ismeri a történetet, én legutóbb egy könyvben olvastam.  Igazi klasszikusnak számít, Fazekas Mihály írta meg elbeszélő költeményként 1804-ben, amiből Dargay Attila készített egy csodálatos, egész estés rajzfilmet, melyet mindenkinek ajánlok. Én nagyon régen láttam már, de ezt a klasszikust is igyekszem minél hamarabb újra megnézni. A mese 1979-ben készült a Pannónia Filmstúdióban. Más adaptációk is készültek egyébként belőle, 1949-ben a filmadaptációja pedig az első magyar színes film volt, Soós Imre főszereplésével. Volt egy korábbi film is, 1922-ben, Deésy Alfréd rendezésében. Ezeket is érdemes a Lúdas Matyi kedvelőinek megnézni.

Aki egy szép magyar mesére vágyik, az feltétlen nézze meg a Lúdas Matyit.

KÖVETKEZŐ MESE A BLOGON

Hófehérke és a hét törpe (1937) 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://varazslatosmesefilmek.blog.hu/api/trackback/id/tr782299396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása